Kaksplus.fi
Sisällön tarjoaa Blogger.

Jouluista

Aloitin jo pikkuhiljaa marraskuun alussa lisäilemään kausivaloja (!) kotiin. Nythän ne on jo jouluvaloja, mutta aluksi piti perustella miehelle että kausi-/talvivalojahan nämä. Naureskeli vaan, että jaahas vai näin. No mäpä olen vähitellen lisäillyt valoja niin sisälle kuin uloskin ja kaivanut varastosta joulukoristeet esille. Nyt täällä on mun mielestä ihanan jouluinen ja lämmin tunnelma. :)







Meiltä löytyy muovinen minikuusi, joka on ilahduttanut meitä aiempina vuosina, ja ilahduttaahan se nytkin tuossa telkun vieressä. Mutta tänä vuonna haluaisin kuitenkin ihka oikean kuusen, kerrankin kun se tänne meidän kotiin mahtuisi. On ihanaa herätä aamuisin, kun kuusi tuoksuu ja valot ja koristeet loistaa.










Tänä jouluna haluaisin myös syödä oman pöydän ääressä pitkän kaavan mukaan, koristella pöydän jouluisasti, kuunnella joululauluja ja höpötellä. Jouluruokaa tulee aina syötyä kolme päivää putkeen, joten tämä illallinen voisi olla jotain aivan muuta. Yleensä sen kolmen päivän jälkeen alkaa kinkku jo tulla korvista ulos. Tänä jouluna meillä on siitä kiva tilanne, että pääsemme viettämään joulua sekä Hollannissa että Suomessa. Varsinkin ruokaperinteet ovat Suomessa vahvemmat, Hollannissa ruoat vaihtelevat paljon perheestä ja omista tavoista riippuen.










Näitä kuvia on miljoona, sillä olen koko tämän viikon räpsinyt ja harjoitellut kuvaamista uudella ihanuudellani. Olympus PEN E-PL6 lähti tilaukseen Black Fridayna, koska tarjous oli niin hyvä ja olin miettinyt uuden kameran hankintaa jo tovin. Ja nyt kun olen opetellut kameran ominaisuuksia, se vaikuttaa erinomaiselta, ja niin ihanan pieni koko! Aiemmin mulla oli kamerana Nikon d1100, joka toimi kyllä hyvänä perusjärkkärinä. Kuvaaminen onnistui hyvässä valossa, mutta tässä syksyn pimeydessä alkoi häiritsemään kuvien huono laatu. Osa yllä olevista kuvista on otettu jo aiemmin Nikonilla, sekä toiset päiväsaikaan hyvässä valossa ja toiset illalla, joten anteeksi sillisalaatti!

Tämä viikonloppu on ollut oikea tuhlarin viikonloppu, sillä eilen kävin tuhlaamassa 100 euron lahjakortin Riviera Maisonin tuotteisiin ja tänään koluttiin ja ihasteltiin Finnmarin tehtaanmyymälässä äitini kanssa. Sieltä löytyikin muutamia kivoja juttuja tytön huoneeseen, lahjoja sekä tietty myös minulle ihania kynttilöitä ja muita juttuja.

Vaikka ulkona on kammostuttava sää, mulla ainakin on kotona joulufiilis. Myös meidän kotikadulta löytyy paljon jouluvaloja kauniisti laitettuna, joten ainakin ihmiset yrittävät saada sitä joulumieltä. Leppoisaa huomista itsenäisyyspäivää! :)




2 kommenttia

  1. Ihania kuvia! Mäkin haluun uuden kameran niiiiiin paljon. Veronpalautukset polttelee mua tilillä ni voi olla, et lähtee kans tilaukseen. Just toi olympuksen kamera kiinnostais mua kans! se on nii nättiki :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen, ainaki näin 5 päivän kokemuksella ;) Saa pimeessäkin hyviä kuvia kun vaan venkslaa manuaalilla vähän! Ja toi koko on niin huikee ja helppo myös kun kuva näkyy ruudulta eikä tarvii silmää tunkea aina siihen kameran silmään vai mikä ihme se nyt on nimeltään :D

      Poista