Kaksplus.fi
Sisällön tarjoaa Blogger.

Päheet retrovaatteet














Nää vanhat vaatteet on niin mageita. Tutkittiin alkuraskaudessa äidin kanssa hänen äitiyspakkauslaatikossa säästössä olleet mun ja veljeni vanhat vauvanvaatteet. Otin sieltä silloin muutamat mukaan, ja eilen kurkattiin boksiin taas. Otin söpöimmät ja cooleimmat vaatteet meidän vauvalle käyttöön. Musta on ihana ajatus, että oon itse käyttänyt noita vaatteita joskus ja kohta oma vauvani saa ne päällensä. Kiva ottaa vauvasta kuvat muistoksi nämä vaatteet päällä ja verrata vanhoihin kuviin, jos sellaisia löytyy. Osa näistä on aika kulahtaneita mutta osa taas vieläkin pehmeitä ja hyväkuntoisia kunhan ne ensin pesee.

Oon ihastunut tuohon siniseen pehmeään haalariin. Se tullaan näkemään vauvan päällä varmaan ensi syksynä, kun on sen verran isoa kokoa. Toi pitsireunuskin sopii niin nykyajan trendeihin. Vielä muutama vuosi sitten olisin varmaan inhonnut tuota pitsiä. Vaikka meille on luvattu tyttöä, haluun pukea hänen päälle tuon autobodyn. Se on aikoinaan ostettu muuten Kappahlista, ja edelleen hyvin pehmeä ja väritkin on hyvät. Mun veli on sitä vauvana käyttänyt, mutta mä en jaksa olla niin tarkka siitä että tytöllä pitäisi aina olla sitä pinkkiä ja tyttömäistä. Tollasen pinkin hupparin voisin itekin ottaa käyttöön, niin siisti! Ja tossa pipossa on jotain krokotiilejä!

Huomaatteko muuten, miten leveetä mallia on tuolloin ollut? Esim. nuo pinkin hupparin hihat ja toi autobody, mahtuu kyllä kaikenkokoiselle vauvalle. ;)

Onko joku muu tehnyt löytöjä omien vanhempien kaapeista? Vaikka en itse varmaan ostaisi tällaisia vaatteita jos esim. kirpparilla näkisin, niin on nää vaan niin ihania, etenkin tunnearvoltaan. Nää jää varmasti edelleen käytön jälkeen säästöön. Aion itsekin säästää oman äitiyspakkauslaatikon, ja pakata sinne kaikista kivoimmat vauvanvaatteet talteen. Jos mustakin tulis joskus mummi ja voisin antaa vaatteet seuraavalle sukupolvelle. 



4 kommenttia

  1. Eka haalari ja tuo viimein takki näyttävät kivoilta, mutta muuten en ihan lämpene. Mutta kuten itse tuossa sanoit, niin minunkin kohdallani juttu olisi varmasti eri, jos vaatteilla olisi tunnearvoa. Meidän äiti on pistänyt kaikki vauvanvaatteet tehokkaasti kierrätykseen, joten meillä ei ole muuta perittyä kuin se vanha kastepuku. Mutta sillä onkin sitten kaiken edestä tunnearvoa. Itse kävin tänään nappaamassa KappAhlista meidän tytölle ristiäislahjaksi saaduilla rahoilla maailman suloisimmat housu. Newbietä totta kai. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh, mä vastasin tähän jo mutta se ei ole täällä :/ Munkin mielestä tuo sininen haalari ja pinkki takki on ihanimpia, ja sitten tuo pehmeä autohaalari :) Noihin kirkkaanpunaisiin en ihan lämpene. Pitää kuitenkin ottaa ainakin yhdet kuvat vauvasta nämä vaatteet päällä, niin jää muistoksi. Teillä taisikin olla kastepuku jo käytössä ;) Ja oliko rimpsupeppupöksyt mitkä ostit, mä oon ihan ihastunut niihin!

      Poista
  2. Toi autohaalari on kyllä kiva! Meillä myös käytetty joitain mun ja miehen vanhoja vaatteita, poika on ja mun yks vaaleenpunaseen vivahtava yökkäri ollu käytössä, jotenki söpis ;D sitte ollu yks miehen velourhaalari ja mulla itellä ollu samanlainen niin kiva laittaa kaikista vauvakirjaan kuva sama haalari päällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi vanhat vaatteet on ihan parhaita, ja parasta kierrätystä ;) Mäkin haluan nimenomaan ottaa kuvia ja ikuistaa noi vaatteet vauvan päällä, vaikka osa niistä jääkin varmaan vähemmälle käytölle. Ihana kun ne vaatteet jatkaa elämää, vauva vaan vaihtuu. :)

      Poista