Kaksplus.fi
Sisällön tarjoaa Blogger.

Like mother like daughter











"Kun mä synnyin, näytin mä monien mielestä enemmän isältäni. Mun kasvot oli turvonneet niinkun kaikilla muillakin yhtä pienillä, pidin suuta mutrulla ja silmiä halusin mieluiten pitää kiinni ja nukkua. Mutta nyt melkein neljän kuukauden jälkeen oon ihan erinäköinen. Musta on tullut ihan oikea ja isompi vauva. Ja nykyään oon kuulemma äidin näköinen. Mun pikkuvauvapiirteet katosi ja musta tuli vähän niinkun äidin kopio. Koska kun äiti katsoo sen vanhoja vauvakuvia ja sitten mua, ollaan melkein kuin kaksi marjaa. Vai mitä ootte mieltä? Äiti laittoi mulle tänään sen oman vanhan jumppiksen mun päälle. Toi punainen, missä on kissoja, eikös ookin aika retro! Sitten se lähetti mummille kuvan ja mummi sanoi mua Pikku-Neaksi."

Niin, Natalie taitaa olla tullut äitiinsä ainakin tässä vaiheessa elämäänsä. Ensimmäiset kuusi kuvaa on mun vauva-ajalta. Mietin raskausaikana, miten oudolta mutta ihanalta tuntuu saada oma lapsi, joka muistuttaa meitä kahta vanhempaa. Vauva saa toiselta silmät, toiselta suun, toiselta vartalon ja toiselta ilmeet ja esim. samanlaisen äänen tai aivastuksen (toivottavasti ei saa isänsä 100 desibelin aivastusta, heh!). Varmasti myöhemmin Nataliesta huomaa enemmän piirteitä, jotka tulevat isältään. Tällä hetkellä hänen suu on selvästi isänsä mutta kasvojen yleispiirre ja esimerkiksi hiukset minulta. Hän myös nukkuu päiväunensa yhtä huonosti ja yönsä yhtä hyvin kuin minä vauvana.

Niin jännittävää nähdä, miten tyttö muuttuu kasvaessaan. Onko hän edelleen kuin äitinsä vai muuttuuko sittenkin isänsä näköiseksi. Niin ja luonne, nauru, aivastus, ilmeet, pituus, kävelytyyli, vartalonmuoto, hiustenväri ja ääni. Keneltä ne tulee vai tuleeko pituus esimerkiksi Hollannin papalta, joka on melkein kaksimetrinen. Iiks. Meille on tietysti aivan sama, miltä tyttö tulee näyttämään ja millainen tulee olemaan luonteeltaan. Hän tulee aina olemaan meille täydellinen, mutta musta on kiva tarkastella näitä samankaltaisuuksia tytöstä. :)

Näyttääkö teidän vauvat tai lapset selvästi jommalta kummalta? Mitä piirteitä he ovat saaneet äidiltä ja mitä isältä?


2 kommenttia

  1. Meillä esikoistyttö on ihan mun kopio, varsinkin kun vertaa mun vauva-/lapsuusaikaan niin ihan kuin kaks marjaa kans ollaan. Tytöllä on kans ruskeet silmät kuten mulla ja sekin tekee aika paljon. Nyt vanhempana on silti tullut isänkin piirteitä, riippuu vähän keneltä kysyy. Kuopuspoika taas muistuttaa toistaiseksi enemmän isäänsä, vaikka paljon piirteitä on multakin. Mut tääkin riippuu vielä ihan siitä keneltä kysyy, jonkun mielestä on ihan isänsä näköinen ja jonkun mielestä ihan kuin minä :)
    Mutta ihania kuvia<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oon huomannu sun kuvista että ootte ihan samannäkösiä ♡ Se tosiaan riippuu varmaan aika paljon keneltä kysyy. Mua sanotaan äidin näköiseksi jos henkilö ei ole nähnyt mun isää ja jos taas on, oon kaikkien mielestä isäni näköinen :D

      Poista