Kaksplus.fi
Sisällön tarjoaa Blogger.

Pikku rosvo


Mä aina mietin, miks mua kutsutaan rosvoksi, hölmöksi, höpsöksi, urpoksi, ääliöksi, mitä näitä nyt on. Kai se on niin, että rakkaalla lapsella on monta nimeä? Mutta onkohan siihen joku oikeekin syy, miksi mua kutsutaan näillä nimillä. Kun päivittäin mun omistajat käyttää musta näitä nimiä.


Kun mä olin pieni, mä tykkäsin aina purra kaikkea. Ihan sama mitä se oli; pöydän ja tuolin jalat, kaappi, seinä, jääkaappi, matto ja kaikki tavarat. Jossain vaiheessa seinä alkoi maistua kuralta joten lopetin sen. Mutta jatkoin kaikkea muuta.


Tykkäsin erityisesti jääkaapin magneeteista, toinen oli sellainen Kreikasta ostettu hieno magneetti. Harmi vaan kun se meni vähän aikaa sitten rikki. Ei kyllä ihmekään kun tosi usein tiputin sen lattialle ja sitten juoksin nopeasti pois ettei kukaan huomaa. Mun lempipaikka pureskelulle ja kaikelle muullekin on sohvapöydän alla.


Sitten mä tietysti tykkään sukista. Jos vaan nään yhden sukan lattialla niin pitäähän sitä maistaa. Ja lapaset on myös kivat. Nykyään yks mun lempparijuttu on lampaantalja, jonka äippä sai joululahjaksi. Oon repiny siitä aika paljon jo pois, koska se on niin hauskaa. Eilen tein kivan tempun, kun just kun äiskä alko kirjottaa tätä tekstiä niin vedin koko lampaantaljan sohvapöydän alle. Siitäs sai kun kirjottaa musta tällaista.


Kesällä toi mun isukki tuli vähän surulliseksi, kun purin sen lempiaurinkolasit rikki. En oikeen tiedä miksi mä ne purin, mutta jotain oli purtava ja ne nyt sattui olemaan hollilla. Isukki oli tosi vihanen ja mä kyllä tiesin että tein väärin.


Mä tykkään myös välillä mennä pöydälle hengailemaan. Varsinkin sillon kun oon isukin mukana töissä. Kerran olin siellä keittiön pöydän päällä ja jäin kiinni kun iskä näki mut ikkunasta. Mutta musta on paljon kivempaa olla korkealla niin näkeekin paremmin. Mun herkkuja kotona on lasinaluset (joita oon rikkonut jo kolme), pienet koristeet, äitin käsirasva ja korvatulpat (tuoksuu tosi hyvälle), jääkaapin magneetit ja tietty sukat ja hanskat. Kaikista hauskinta musta on varastaa jotain ja juosta täysiä piiloon sohvapöydän alle ja sitte vielä karkuun ettei noi saa niitä takas.



Jep, siinä oli meidän pikku rosvon ajatuksia. Tää rosvo käy välillä hermoille mutta usein meitä kyllä naurattaa (tiedän, ei sais nauraa) aina kun Lily jotain vie. Saas nähdä missä iässä rosvostelu loppuu. Mutta joka tapauksessa, ihana pikku rosvo meillä asustelee! <3



Ei kommentteja